به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین الملل، بسط یک ایده اولیه و رساندن آن به بازار، نیازمند سال‌ها سخت‌کوشی و پشتکار با وجود فرازوفرودهای بسیار است در این مسیر بی‌شک اگر عشق و علاقه را چاشنی سخت‌کوشی نکنیم، فرجام کار موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
در کنار همه این‌ها، جرقه بسیاری از آنچه در دنیا به عنوان ابداع، اختراع و یا تبدیل یک ایده به واقعیت از آن یاد می‌شود، به نظر جادویی است برگرفته از قدرتی که همه انسان‌ها در درون خود دارند و تنها کافی است که آن را باور داشته باشند.
برای پزشکان و متخصصان شاید هیچ انگیزه‌ای بالاتر از کاستن رنج بیماران و بخشیدن فرصتی دوباره برای زندگی نمی‌تواند محرک این باورپذیری باشد، راهی که دکتر مهدی شریف الحسینی، استادیار پژوهشی مرکز تحقیقات تروما و پژوهش‌های جراحی سینا با اختراع وسیله‌ای به نام ابزار فشارنده یکطرفه نخاع (Unilateral Spinal Cord Compression) برای درمان بیماران قطع نخاعی در آن قدم نهاده و موفق به ثبت این اختراع در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در سال 2020 شده است.
اختراعی قابل‌تحسین که مدتی پیش موفق به اخذ گرنت ثبت اختراع بین‌المللی و موفقیت در تجاری‌سازی بین‌المللی از معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل شده است.

تنظیم خبر: سمیه بهرامی